Musím vám říct, co jsem zažila v šalině

25.01.2012 20:59

Protože to stojí za to!!! :-)

 

Jedeme si takhle s Ajkou z práce. Výjimečně bylo dost míst k sednutí, takže v zadním voze na sedačce před posledními dveřmi si spokojeně lebedím u topení, Ajka mi leží pod nohama. Šalina se postupně zaplňovala, když tu vidím na zastávce paní kolem čtyřicítky, jak nese v náručí malého pudla, bez náhubku, a chystá se přistoupit. Okamžitě když nastoupila, začala na psa šišlat "nevšímej si babičky, babička počká, dostaneš salámek" a nebyla jsem v tu chvíli jediná, koho to zaujalo. ;-) Zmíněná babička, tedy zřejmě maminka oné paní, seděla na sedačce na protější straně šaliny než já. Okamžitou reakcí pudla bylo začít vyšilovat - trhal se v náručí, kňučel, štěkal až se šalina otřásala, a panička pořád na něj šišlala. Pak bylo chvilku jakési náruční válčení a pak paní obsadila uvolněnou sedačku za zmíňenou babičkou. Načež pes totálně zjančil - začal vrčet, ňafat a štěkat ostošest. To už se někteří spolucestující ohrazovali, že nemá ani náhubek. A já se začínala smát.

Jela jsem s touto trojicí - dvěma dámami a pudlem - asi dvacet minut, a stálo to za to. Paní střídavě používala větu "když budeš hodný, dostaneš salámek" a větu "když budeš takhle zlobit, nedostaneš salámek, podívej támhle na pejska jak hezky v klidu leží". Pudl byl střídavě brán do náruče paničkou a babičkou, neustále se po nich vzpínal, štěkal, vrčel, kňoural, cukal se, mlátil hlavou, no úplný cirkus! To už jsem se musela otočit na druhou stranu do okna a tiše se smát, protože obě paní zcela evidentně selhaly ve výchově a byly fantasticky bezradné... Když na jednu pudl začal štěkat a vrčet, ta se schovávala za tu druhou, když už nevěděly jak psa utišit, používaly větu "myšička, je tam myšička, dívej venku je myšička i s kočičkou, kde jsou?!" Když to přestalo na psa působit, zase začal monolog "když budeš hodný dostaneš salámek, podívej, už se chystá salámek, nesmíš štěkat, když budeš štěkat, půjdeš do Bystrce pěšky, nedostaneš salámek, ticho, když budeš hodný dostaneš salámek, hele salámek, už se krájí..." a tak pořád dokola jako kolovrátek. MAZEC! Takhle to přesně dopadá, když někomu pes nahrazuje dítě... :-D A přitom tak chytré plemeno je to! ;-)